Niezaprzeczalnie żyjemy w erze smartfonów. Większość z nas już wiele lat temu na dobre porzuciła starsze modele i na co dzień korzysta z nowoczesnych, wielofunkcyjnych urządzeń pozwalająca na wiele więcej, niż tylko wykonywanie połączeń telefonicznych. Nie oznacza to jednak, że telefon stacjonarny stał się zupełnym przeżytkiem. W wielu miejscach — zwłaszcza instytucjach i przedsiębiorstwach — wciąż używa się z takich sprzętów. Oto 3 najważniejsze zalety korzystania z telefonu stacjonarnego w firmie!
Niezawodna jakość połączenia
Na pewno choć raz byłeś uczestnikiem rozmowy, która niespodziewanie się urwała bądź była utrudniona przez niewystarczający zasięg. Znacznie częściej dotyczy to połączeń między komórkami, które mogą chwilo stracić sygnał nawet w środku miasta. Jedną z głównych zalet korzystania z telefonu stacjonarnego w Twojej firmie jest uniknięcie tego rodzaju problemów. W Asta-Net oferujemy stabilne i stałe łącze internetowe, które umożliwia wysokiej jakości połączenia telefoniczne bez względu na warunki atmosferyczne.
Główną zaletą z korzystania z telefonu stacjonarnego w Twojej firmie jest jego niezawodność. Rozmowy z jego pośrednictwem nie zakłócą żadne przypadkowe powiadomienia z aplikacji czy innych komunikatorów. Takie urządzenia znacznie rzadziej się psują, a dzięki prostej i intuicyjnej obsłudze nie będzie miał z nim problemu żaden z pracowników. Co równie ważne, w przeciwieństwie do smartfonów, klasyczne modele są z reguły bardziej odporne na urazy.
Lepsza organizacja pracy i spójna sieć telefoniczna
Kolejną zaletą korzystania z telefonu stacjonarnego w Twojej firmie jest paradoksalnie... ograniczona funkcjonalność tego typu urządzeń. Komórki firmowe często służą pracownikom do wielu czynności — poza rozmowami z klientami może być to odczytywanie i odpisywanie na maile, robienie zdjęć czy prowadzenie social mediów. Telefon stacjonarny w sposób oczywisty narzuca tylko jeden sposób wykorzystania go, w dodatku w ograniczonym miejscu. Ułatwia to organizację miejsca pracy, ponieważ osoba przypisana do odbierania połączeń podnosi słuchawkę jedynie w pobliżu swojego biurka, gdzie przygotowane są niezbędne narzędzia takie jak kalendarz czy katalogi ofertowe Twojego przedsiębiorstwa. Usprawnia to kontakt z potencjalnymi klientami i pozytywnie wpływa na wizerunek firmy.
Telefony stacjonarne mogą zostać połączone w spójną sieć obejmującą całe biuro. Wirtualna centrala pozwala na stworzenie rozbudowanej infrastruktury komunikacyjnej, a jej zaletą jest możliwość przekierowywanie połączeń między poszczególnymi urządzeniami. W ten sposób szybko i profesjonalnie połączysz rozmówcę z odpowiednim działem Twojego przedsiębiorstwa.
Telefon stacjonarny jako jeden z elementów wizerunku Twojej marki
Potencjalni klienci oceniają Twoją firmę nie tylko przez pryzmat oferty czy opinii w internecie. Profesjonalny wizerunek to wiele czynników, które wpływają na to, jak ludzie odbierają nas jako przedsiębiorców. Warto wiedzieć, że jednym z nich jest numer kontaktowy!
Odpowiada za to podświadomość, która łączy klasyczny aparat telefoniczny z uporządkowanym biurem i pracownikiem, który zawsze jest gotowy, by odebrać połączenie — choć oczywiście, wyłącznie w godzinach otwarcia firmy! Komórka kojarzy nam się za to z bliżej nieokreślonym miejscem, tymczasowością i możliwymi problemami z jakością połączenia. Dodatkowo numer komórkowy umieszczony na wizytówce sugeruje, że z taką firmą można się kontaktować w zasadzie w dowolnych godzinach. Na pierwszy rzut oka ta zaleta z korzystania z telefonu stacjonarnego nie jest oczywista, ale warto zaufać ekspertom w sprawie budowania wizerunku firmy.
Postaw na sprawdzone rozwiązania telekomunikacyjne
Mogłoby się wydawać, że nowoczesne i poręczne smartfony wyprą swoich przodków. Doświadczenie pokazuje jednak, że i dla tradycyjnego telefonu stacjonarnego jest jeszcze miejsce w Twoim przedsiębiorstwie. Przekonaj się o tym sam i poznaj wszystkie zalety korzystania z tego urządzenia. Szybko zauważysz, że jakość połączeń wzrośnie, a wraz z nią zadowolenie pracowników i klientów!